Wat is een landingspagina?
Een landingspagina is een webpagina die uiterst geoptimaliseerd is voor uw doelgroep en voor zoekmachines. Dit is geen vervanging van, maar een aanvulling bovenop uw huidige website – indien u deze heeft. Het belangrijkste doel van een landingspagina is de internetgebruiker aanzetten tot het ondernemen van actie. Iedere pagina bevat dan ook elementen die de bezoeker aanmoedigen om contact met u op te nemen. Denk hierbij aan een duidelijk telefoonnummer met call tracking en een verwijzing naar een contactformulier met conversiemeting. Zo weet u exact hoeveel nieuwe, potentiële klanten de landingspagina’s u opbrengen.
In principe heeft u recht op vijf landingspagina’s (onderwerpen) en één algemene homepagina die naar de verschillende onderwerpen linkt. Alle pagina’s zijn bovendien toegespitst op uw activiteiten. De uiteindelijke onderwerpen bepaalt u samen met uw projectbeheerder. Uw projectbeheerder kiest een relevant en geschikt template en laat deze personaliseren door de webafdeling door middel van de besproken kleuren. Uiteraard worden uw foto’s, het logo en een eventuele slogan meegenomen in het ontwerp mits van toepassing.