SEA Zoekmachine Adverteren
Zoekmachine adverteren (Search Engine Advertising) is binnen More Clicks één van de succesfactoren voor onze klanten. Het is van grote toegevoegde waarde om deze kennisintensieve campagnes op de juiste manier laten inrichten door een specialist.
Meer kwalitatief en doelgerichte bezoekers en uiteindelijk meer conversies voor jouw website is ons doel.
Wat is zoekmachine Adverteren?
Zoekmachine Adverteren is het inkopen van advertentieruimte bij zoekmachines zoals Google. De advertenties die in de zoekmachine geplaatst worden, zijn zichtbaar boven en onder de organische zoekresultaten. Hierdoor zijn jouw diensten of producten goed zichtbaar en target je de juiste doelgroep.
Bij Search Engine Advertising betaal je per klik op jouw advertentie. Bij het aanmaken van onze campagnes gebruiken wij een advertentiesysteem
Aantrekken van kwalitatieve bezoekers
Hogere posities in de zoekresultaten
Snelle manier om awareness te creëren
Effectieve vorm van marketing
Resultaten behalen op korte termijn
SEA: Search Engine Advertising in Google AdWords
Search Engine Advertising (of SEA) is een techniek om op betalende wijze te verschijnen in de zoekresultaten van zoekmachines als Google, Bing en Yahoo. Om dat te bereiken, kies je zelf de zoektermen die belangrijk zijn voor je bedrijf en waarvoor je bijgevolg gevonden wil worden in de zoekresultaten. Geen grote, ongesegmenteerde reclamecampagnes, maar gedetailleerde content advertising die mensen bereikt op het moment dat ze zelf al hebben aangegeven (mogelijke) interesse te hebben in jouw product of bedrijf.
Met Google AdWords bezoekers naar de juiste pagina leiden
Hoe werkt Google AdWords?
- Search Engine Advertising werkt volgens het Cost Per Click principe (CPC): u betaalt enkel als een bezoeker op uw Google AdWords of Bing Ads advertentie klikt. De kost per klik wordt mede bepaald door de concurrentiegraad van de gekozen keywords, de content en de kwaliteit van uw landingspagina’s en de Click Through Rate (CTR, de verhouding van het aantal kliks t.o.v. het aantal vertoningen) van uw advertenties. Meteen de reden waarom kwaliteit zo belangrijk is bij de opzet van een SEA campagne
- De Google AdWords advertenties verschijnen wanneer men zoektermen of keywords ingeeft die opgenomen zijn in je zoekwoordenlijst. De positie in de resultatenlijst wordt bepaald door het bedrag dat je wil betalen per klik (of conversie), de concurrentiegraad van de zoekwoorden en de kwaliteit van je campagne. Het is dus essentieel om een campagne op te zetten die relevante keywords bevat, kwalitatief is opgesteld en de juiste doelen bereikt.
- Met Google AdWords behoud je altijd de volledige controle over je budget, en zolang dat dagelijks budget niet overschreden wordt blijven uw Google AdWords advertenties actief.
Hoe zetten we Google AdWords campagnes op?
Een goede Google AdWords campagne heeft een specifieke structuur. Via keyword research worden relevante zoekwoorden gekozen en gegroepeerd in een advertentiegroep. Per advertentiegroep worden vervolgens meerdere advertentievarianten geschreven. Het bereik van de Google AdWords campagne kunnen we vervolgens zelf bepalen: of het nu gaat om wereldwijde campagnes of een actie die zich beperkt tot een bepaalde regio of taal: de mogelijkheden zijn legio. Vervolgens wordt per kernwoord de maximale Cost Per Click vastgelegd. Deze variabele is mee bepalend voor de positie van je Google AdWords advertentie binnen de zoekresultaten.
More Clicks bezorgt je meer leads voor minder geld!
Hoeveel kost adverteren via Google AdWords?
Dat bepaal je volledig zelf. Zoals reeds gezegd, kan je de maximale Cost Per Click zelf bepalen voor elke Google AdWords advertentie. Daarnaast kan je een dagbudget opgeven. Er zal dagelijks nooit meer dan dit bedrag worden aangerekend.
Een tweede deel van de kostprijs wordt bepaald door de onderhoudskosten. Het monitoren, analyseren, uitbreiden en optimaliseren van bestaande Search Engine Advertising campagnes is een broodnodig element om langdurig succes te garanderen. Afhankelijk van de grootte van uw campagne en de moeilijkheidsgraad van uw doelen, wordt een maandelijkse beheerskost berekend.
More Clicks houdt je Google AdWords budget onder controle
Onze gecertifieerde Google AdWords- specialisten optimaliseren de campagnes regelmatig en zorgen ervoor dat je Google AdWords advertenties op de best mogelijke plaats verschijnen. Wij controleren je campagne(s), analyseren de resultaten en doen de nodige aanpassingen om de advertenties te optimaliseren. Aan de hand van rapportagetools bezorgen wij op regelmatige basis een rapport met de resultaten en een overzicht van de uitgevoerde optimalisaties.
More Clicks is bovendien gespecialiseerd in conversiegerichte campagnes. Dat betekent dat we ons vooral richten op het genereren van meer leads via Paid Search Advertising. De hoeveelheid clicks is daarbij ondergeschikt aan het aantal klanten of aanvragen dat gegenereerd wordt vanuit de AdWords campagnes. Hoe relevanter we je Google AdWords advertenties kunnen maken en hoe beter de rankings worden, hoe meer leads we voor jouw bedrijf kunnen genereren.
Search Engine Advertising is meer dan betaalde zoekresultaten
Vertrokken bezoekers terug naar uw site trekken en nog efficiënter online bereiken? Dat kan via re-marketing. Met deze techniek kan je bezoekers die je website reeds bezochten achteraf met een gerichte boodschap aanspreken. Zo kan je bijvoorbeeld bezoekers van een webshop die nog geen klant werden een boodschap sturen waarbij zij kunnen profiteren van een bijzondere korting wanneer ze terugkeren naar de webshop.
De kracht van re-marketing zit in de relevantie: confronteer bezoekers met een product of dienst waarvoor ze al interesse getoond hebben. Deze bezoekers zullen zo gemakkelijk terugkeren naar de website en overgaan tot aankoop of converteren. Re-marketing via Google AdWords werkt zowel via het Google Display Network als via het Google Search Network. Het Google Display Network is het zeer uitgebreide netwerk van Googlepartner websites waarop uw Google AdWords advertenties kunnen verschijnen. De advertentievormen zijn uitgebreider dan bij het Search Network: zowel statische advertenties als dynamische banners en videoadvertenties zijn mogelijk.
Benieuwd hoe we jouw Google AdWords campagne kunnen verbeteren?
Onze online marketing aanpak vertrekt altijd vanuit de doelgroep van je bedrijf. Wij adviseren je daarom graag welke online kanalen het best ingezet worden. Heb je al een lopende Google AdWords campagne en wil je die laten evalueren door een professional? Dan kunnen wij eerst een SEA Audit voor je uitvoeren. Contacteer onze Google AdWords Consultants die graag hun visie met je delen. Uiteraard kunt u uw website ook beter laten scoren in natuurlijke zoekresultaten in Google. Dat heet zoekmachine optimalisatie of Search Engine Optimisation (SEO).
Wil u meer bezoekers naar uw serre brengen? Wil u uw producten in de kijker zetten? Wilt u graag adverteren met Google Adwords? Wilt u een Google AdWords campagne opzetten? Benieuwd naar wat Mia als Google Partner voor uw bedrijf kan betekenen op het vlak van Google Advertising? Contacteer snel een van onze online marketing specialisten